wtorek, 8 października 2013

[31] Portret Leona Wyczółkowskiego i inne

   Hej.
   Nie dodawałam notki od 3 miesięcy, a co najśmieszniejsze to nie było spowodowane brakiem weny do rysowanie, tylko do pisania. Wakacje zleciały tak szybko, a często gdzieś jechałam. Potem nieszczęsny wrzesień. Kto nie wyrabia już w pierwszym tygodniu, a w drugim, kiedy już się przyzwyczaił, ma sprawdzian? 
   Słyszałam, że I klasa to powtórki z podstawówki - II najtrudniejsza, bo nowy materiał - w III jest lajtowo, powtórka z gimnazjum, tylko te egzaminy. To niestety nieprawda.
  
   Jabłoń, która rośnie na moim placu. Co mogę jeszcze powiedzieć? Rysowane ołówkiem 4B, 2B i pewnie jakimś jeszcze.



   Portret rysowany w wakacje. Wcześniej byłam z niego zadowolona, ale teraz wygląda żałośnie. Ma zaburzenia w proporcjach - za małe oczy i ogólnie jakiś taki. Nawet nie kłopoczcie się pisaniem co jest złe (ale o włosach możecie wspomnieć, co poprawić itd, bo to dla mnie trudny temat).


    Nawet wyszedł podobnie. Widać różnicę pomiędzy rysowaniem ze zdjęcia a z rysunku. Teraz, kiedy się zeskanowało, widać błędy. Muszę poprawić lewe oko. Chciałam dać linka do oryginału, ale w internecie nie mogę tego znaleźć. To kopia autoportretu z książki od mojej pani z zaj. artystycznych. W oryginale kartka była żółta, więc niedokończony tułów i czapka nie wyglądały tak głupio i oczywiście przez doświadczenie Wyczółkowskiego.
nowy komputer = nowy paint = nowe opcje = nie przytnę tego dobrze, jeśli nie zmniejszę
   Dobra, teraz powiedzcie mi, czy ja po prostu nie umiem się nim obsługiwać (płakać mi się chce), a jak tak, to co mam zrobić. Czy może ten program jest tak głupi?
   Jeśli nie zrozumieliście tego to też nie kłopoczcie się ze zrozumieniem.

Leon Wyczółkowski


   Dodałam nową stronę - "O autorce" - tam są wszystkie nominacje itd.
Pozdrawiam.

5 komentarzy:

  1. ciekawa kreska.. widać, że masz swój styl.

    OdpowiedzUsuń
  2. Leon fajnie wyszedł. :D Co do drugiego portretu i włosów, to może spróbuj bardziej oddzielać pojedyncze pasma, i jakoś je cieniować. Kosmyk włosów traktuj jako kształt przestrzenny, pod spodem ma być ciemniej, na wierzchu odbijać światło. W każdym razie, żeby nie były takie jednolite, ale miały pewien połysk i trójwymiarowość. To taki prostu sposób na fajny efekt. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rysunki dość interesujące pomimo, że nie do końca prawidłowo wykonane. Ale w myśl zasady ćwiczenie czyni mistrza, im więcej rysujesz tym lepsze efekty. Także główka do góry i nie przejmuj się, że coś tam nie wyszło. Czasami nawet niedokładny rysunek może wzbudzić czyjaś sympatię i zainteresowanie. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny jest ten portret Leona :D Co do portrwtu dziewczyny to rzeczywiście ma parę niedociągnięć, ale jeśli chodzi o włosy to mnie osobiście się podobają :)
    Jabłoń też mi się podoba :D Narysowałaś ją w ciekawy sposób

    OdpowiedzUsuń
  5. Już myślałam, że blog odszedł w zapomnienie. Mam nadzieję, że będziesz częściej coś pisać :) Baardzo mi się podoba Leon, twarz jest wycieniowana genialną kreską! Jeśli chodzi o włosy tej pani, to mogłaś nałożyć więcej warstw, żeby były gęściejsze i zrobić mocniejsze kontrasty, gdzie jest całkiem ciemno, a gdzie są błyski światła. Czekam na więcej prac ^^

    OdpowiedzUsuń