piątek, 17 stycznia 2014

[36] Bolesław Chrobry

Hej, hej.
   Bolesław Chrobry.  Jak się zrobi skana to wszystkie błędy widać. Oczy skaczą - w sumie widziałam, że mają beznadziejny kształt, ale moje próby poprawienia ich, nie wyszły. To samo z koroną. "Na żywo" nie jestem z niej zadowolona, ale tu już wygląda o wiele gorzej.
  Myślałam, że zrobię więcej prac, ale nic z tego nie wyszło. Zaczęłam robić coś już na kompie, ale nieskończone. I pewnie nie będzie przez następne 2 miesiące, bo ja takie rzeczy bardzo wolno robię. Ostatnio raczej rysuję na szkolnym kółku artystycznym. Głównie łabędzia i domek z piernika dla kółka teatralnego. Dzieciom łabędź bardzo się podobał ;).


   Jak tam nowy wystrój? Skaner się dzisiaj nie popisał i bardzo przyciemnił w niektórych miejscach nowy nagłówek. Chyba jeszcze raz go zeskanuję.
Pozdrawiam.

4 komentarze:

  1. Ciekawy nagłówek, bardzo kreatywny. :) W rysunku lepiej byłoby zrobić kreskowanie w kilku kierunkach, ten jeden trochę rozprasza.

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam Twoje portrety ! Fakt, że może nie jest... hm... dopracowany, ale nawet bez podpisu wiadomo o goko chodzi i cieniowanie twarzy wg mnie wyszło b.fajnie *^*A nagłówek jest zarąbisty :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Szablonik super, o wiele bardziej przejrzyście niż było :D Podziwiam za samo podjęcie się pracy sportretowania królów naszej pięknej krainy ^^ Fakt faktem korona jakoś taka mało połyskliwa, ale do portretu bardzo bym się nie czepiała :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ładne! A naszego króla Bolesław prawidłowo powinno tytułować się - Wielkim.
    Przydomek Chrobry został nadany Bolesławowi 300 lat po jego panowaniu.
    Ten przydomek nie występuje też w żadnej kronice z tamtego okresu.
    Za jego życia mówiono na niego już Bolesław Wielki (Magnus), a w kręgach kościelnych Bolesław Wspaniały.
    W niemieckiej kronice nasz król ma przydomek der Große, czyli Wielki.
    Pytanie dlaczego go tak nazywano? Trzeba pamiętać, że słupy graniczne jego państwa były na rzece Soława (Sail) i Łabie. A tu kilka ciekawostek historycznych i zarazem garść najważniejszych informacji o naszym Królu: :)
    https://www.youtube.com/watch?v=RNUYpAT3nZ4

    OdpowiedzUsuń