niedziela, 13 kwietnia 2014

[42] Dave Grohl + ćwiczenia

Hej, hej
   Etapy powstawania:
1. Szkic - "Super! Jaki podobny!"
2. Początek wypełniania - "Spoko. Nawet mi wyszło."
3. 60% rysunku - "Boże, kto to jest?!"
4. Skończona praca - "W sumie nie wygląda tak źle."
   Jak Was pytałam w ostatniej notce kto to jest, to nie sądziłam, że tyle osób zgadnie. Czyli jednak jest podobny ;)
 




   Postanowiłam więcej poćwiczyć. Ćwiczenie polegało na tym, że dzieliłam kartkę na pół i rysowałam 2 razy to samo. Jak najszybciej, bez użycia gumki, jak się zrobi krecha - to trudno. Nie chodziło mi tu o to, żeby odwzorować podobieństwo, tylko poćwiczyć szybkość i anatomie. Pierwszy rysunek był po to, żeby po prostu ogarnąć oryginał i na czym bardziej się skupić. Fajnie się porównuje 1 i 2 wersje, a potem jeszcze oryginał.
Linki: 1     2     3     4     5     6
   Numeracja jest taka dziwna, bo jest ułożona w kolejności  jakiej rysowałam.
   Jak sobie powiększycie to możecie zobaczyć dokładny czas rysowania każdego z obrazków (minuta : sekunda). Dawałam sobie tak do 10 min. Będę zadowolona, kiedy czas 2 wersji zrówna się z 1.


   Niektóre rysunki wyglądają jak potwory [czyt. większość].  5  najlepiej mi wyszła, poza tym podobna nawet do oryginału.

   Z koleżanką planujemy zrobić bluzę a la Jack Frost. Nie mamy nawet nadziei, że nam ładnie wyjdzie ;P. To niby będzie coś takiego:



   Teraz pewnie będzie dużo rysunków, bo za tydzień mam egzaminy gimnazjalne. A wiecie jak to jest. Powinno się uczyć, ale wtedy ma się największą wenę.
Pozdrawiam ;)

8 komentarzy:

  1. Bardzo fajny portret, chociaż szyja mogłaby być staranniej pocieniowana i brakuje mi trochę kontrastu na twarzy, przydałyby się odrobinę mocniejsze cienie. Mimo to podoba mi się ten rysunek. Fajne ćwiczenie z tym dzieleniem kartki i rysowaniem tego samego, muszę kiedyś też tak zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładnie Ci wyszedł ten portret:) Podoba mi się też ten pomysł z ćwiczeniem no i muszę pochwalić za to że potrafisz w tak krótkim czasie naszkicować twarz.;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zazdroszczę szybkiego rysowania szkicu, mi zajmuje około 1h (udręka). Też kiedyś muszę spróbować stylu ,,jak najszybciej''.
    A o Davie Grohlu już się wypowiadałam i nadal uważam, ,że jest podobny i ładny. A tak a propos szalenie ładnie wyszły usta i broda :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Dave powinien mieć ciemniejsze oczy, taki niby drobiazg, ale byłby bardziej podobny. ;)
    Kiedyś robiłam takie ćwiczenie z kilkoma szybkimi szkicami ze zdjęć i przeraziłam się, że kompletnie niepodobne mi wychodziło. Też myślę, że 5 najlepiej wyszła. A takie bluzy chyba gdzieś są do kupienia, coś mi się kojarzy, chociaż pewnie większa radość z wykonanej własnoręcznie. No i pewność, że nikt nie będzie miał identycznej. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi portret przywiódł na myśl aktora Seana Harrisa. Dave'a chyba za słabo kojarzyłam, żeby móc go rozpoznać ;) Na rysunku ma ostrzejsze rysy, ale i tak dobra robota.
    Taką bluzę widziałam na deviancie swego czasu. Ciekawa jestem, jak Wam wyjdzie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ładny portret chociaż inaczej troszkę narysowałabym cienie na twarzy (chodzi mi konkretnie o te kreseczki dające cień). Pewnie lepiej wyglądałoby to jakby było bez takiej kreskowej tekstury. Ogólnie portret fajny. Pozdrawiam:)

    http://madame-katharine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. No proszę, nie tylko moje etapy pracy nad portretami tak wyglądają XD No zdjęcie to to nie jest, ale według mnie jest podobny. Poza tym cieniowanie dobrze wyszło. No tak, skąd ja to znam, jutro egzaminy, a mnie się zebrało na bazgranie... ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny, ja za rysowanie portretów się nie biorę ;D Więc podziwiam.
    Pozdrawiam

    http://swiatmegi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń