sobota, 31 maja 2014

[44] Burza, Kazimierz Wielki, zakładka i kukiełka

   Hej. Prawie miesiąc minął od ostatniej notki, a ja już myślałam, że się poprawiłam. To nie tak, że nic nie robiłam, ponieważ oprócz tego co tu teraz zaprezentuję, to znalazłam 100TC i jestem w trakcie rysowania oraz prawie skończyłam jeden fanart.
   Interpretacja wiersza - temat na plastykę oraz konkursu, do którego zabierałam się 3 razy, marnując 3 kartki A3. W końcu nie wzięłam w nim udziału i wykorzystałam temat na plastykę (formant A4). Dodam, że to jest moja pierwsza poważna praca na tę lekcję od ok. pół roku, a nie zwykłe "na odwal się". Nie wszystko wygląda naturalnie, ale jestem zadowolona.

"Burza"
Aleksander Puszkin

Czyś widział dziewczę, gdy na skale
Stanęło w bieli nad falami
I gdy w burzowej mgle zuchwale
Morze droczyło się z brzegami.

Gdy ją raz po raz grom oplatał
Wstęgą świetlistą i czerwoną
I wiatr borykał się i latał
Z ulatującą jej zasłoną?

Piękne są we mgle morskie fale,
Kiedy się z nieba błysk wynurzy,
Wierz mi, piękniejsze na tej skale
Dziewczę - od nieba, fal i burzy

Kazimierz Wielki, co tu dużo gadać - poczet królów polskich


   Zakładka na Dzień Matki. Najpierw miałam inny pomysł, który nie był związany z tym świętem: narysować dziewczynę z bujną czupryną i zamiast zamiast cieniować włosów, miałam je zastąpić właśnie tymi obierkami. Teraz widzę, że nie wystarczyłoby mi ich.

    Zakładkę zabezpieczyłam taśmą klejącą, którą nawet widać, bo była trochę brudnawa na bokach, ale według mnie, to na żywo daje to fajny efekt.

   Nie wiem co się dzieje, ale teraz nasza pani od plastyki nas męczy i mięliśmy zrobić kukiełkę związaną z mitologią, a za tydzień mamy przynieść maski. Ja wybrałam Temidę - boginię sprawiedliwości.

4 komentarze:

  1. Ciekawy pomysł z tą zakładką z obierkami, ale jednak to ta szara bardziej do mnie przemawia. Świetna jest. :] A taśma klejąca to najprostszy i uniwersalny sposób na utrwalanie i zabezpieczanie tego typu prac. xD Sama mam w domu rzeczy oklejone taśmą kilka lat temu i nadal nieźle się trzymają. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podoba mi się burza. Świetnie zilustrowałaś ten wiersz. Portret też bardzo ładny:) Zakładki są pomysłowe i fajnie wyglądają, pewnie prezent się podobał Twojej mamie.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podobają fale z tego pierwszego rysunku. Ładnie je zrobiłaś. Chyba najbardziej przyciągają wzrok. :D A z tymi zakładkami fajny pomysł. Sama byłabym zadowolona z prezentu. Zwłaszcza, że pochłaniam duże ilości książek. :3 Ale myślę, że na plus wykonania byłoby użycie taśmy klejącej o większej szerokości. Można takie dostać w zwykłych papierniczych. Kiedyś sobie sprawiłam, liczy sobie bodaj 4 cm z paroma milimetrami. Czekam na następne prace! <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne zakładki :) też zrobiłam kiedyś taki prezent- tyle, że ja poszłam na łatwiznę i je zalaminowałam :p

    OdpowiedzUsuń